a_pixel

Zmiany od Google i Yahoo dla nadawców wysyłających 5 k maili dziennie


Data publikacji: 2024-01-31


Żeby jeszcze bardziej przeciwdziałać phishingowi oraz zabezpieczyć użytkowników korzystających z poczty elektronicznej, Google i Yahoo wprowadzają zmiany dotyczące wysyłki maili. Zmiany wchodzą od 1 lutego br i dotyczą wymagań, jakie nadawca wiadomości musi spełnić, aby jego mail wysłany na konta Gmail i Yahoo nie wpadł do spamu lub nie został odrzucony. Zmiany dotyczą nadawców wysyłających 5 k maili dziennie.


Zobacz też: Jak Google opisuje zmiany i wymogi wprowadzane od 1 lutego



Jak zmiany w Google wpłyną na wysyłanie moich maili z Sugestera?

Jeśli chodzi o Sugestera to dla Ciebie jako użytkownika naszego systemu nic się nie zmienia, nie musisz nic zmieniać/ustawiać na koncie w Sugesterze.

Jedyne o czym należy pamiętać, i na to szczególnie Cię uczulamy to, żeby mieć ustawione rekordy SPF i DKIM dla swojej domeny.

Rekord SPF od dawna jest  “must have” w wysyłce maili, by zapewnić sobie lepszą dostarczalność i dbać o reputację swojej domeny. W myśl zmian zapowiedzianych przez Google obowiązkowy staje się od teraz również protokół DKIM. Wprawdzie dotyczy to nadawców wysyłających ponad 5 k maili dziennie, natomiast już teraz niektóre źródła mówią, że za chwilę DKIM będzie obowiązywał wszystkich, którym zależy na bezproblemowej wysyłce maili do Gmaila.

Dlatego oprócz koniecznego uwierzytelnienia SPF zalecamy też ustawienie DKIM dla domeny. Zwiększy to bezpieczeństwo Twojej korespondencji elektronicznej, ograniczy liczbę maili wpadających do spamu i będzie lepiej chronić przed phishingiem.

W dalszych krokach można się też zastanowić nad Dmarc, o którym Google też już teraz wspomina.

 

DKIM w Sugesterze

W Sugesterze, standardowo dołączamy nasz DKIM do wszystkich wysyłanych wiadomości. Jednak, aby jeszcze bardziej zwiększyć skuteczność dostarczania Twoich maili, mamy możliwość skonfigurowania dla Ciebie dedykowanego DKIM razem z własnym serwerem wysyłającym. W takiej sytuacji, wiadomości będą wysyłane i podpisywane za pomocą Twojej domeny (opcja dostępna od planu PRO).

Jak działają SPF i DKIM oraz jak je ustawić dowiesz się z naszego artykułu Jak polepszyć dostarczalność maili, czyli o ustawieniach SPF i DKIM dla swojego serwera pocztowego

 

Nie wiem czy mam ustawiony SPF, DKIM?

Jeśli nie jesteś pewny swoich ustawień, czy masz skonfigurowane SPFy i DKIM, czy nie, to polecamy proste narzędzie, żeby to sprawdzić - Mxtoolbox.

Jeśli chcesz np sprawdzić czy masz poprawnie ustawione SPF to:

  • wpisz w pole po lewej stronie nazwę domeny,
  • kliknij pomarańczowy przycisk Mx Lookup,
  • rozwiń strzałkę przy przycisku i wybierz opcję SPF Record Lookup,
  • kliknij ponownie pomarańczowy przycisk.

Jeśli wszystko jest ustawione poprawnie zobaczysz zielony wpis podobny do tego poniżej. Pamiętaj, żeby sprawdzić czy ustawione są rekordy dla wszystkich serwerów, z których korzystasz, także dla Sugestera (jeśli maile wysyłasz przez nasze serwery). Tak samo sprawdzisz rekord DKIM, wybierając z listy opcję DKIM Lookup.

 

mxtoolbox przyklad

Wypróbuj za darmo
  • Na obrazku jest okładka pdf Sugestera z interesów

    Nowy podręcznik PDF dla userów Sugestera! Sprawdź jak prowadzić sprzedaż w Sugesterze

    Przygotowaliśmy nowy podręcznik w formacie PDF, który krok po kroku pokaże, jak prowadzić proces sprzedaży w Sugesterze. Niezależnie od tego, czy dopiero zaczynasz, czy chcesz udoskonalić swoje umiejętności, ten przewodnik pomoże Ci wycisnąć maksimum z naszego CRM!
    Pobierz teraz i zacznij optymalizować swoje działania sprzedażowe już dziś!


    2024-08-13

    Sylwia Cerecka

  • Skuteczny Follow up - 13 wskazówek jak robić to dobrze [+3 szablony mailowe]

    Niezależnie jak bardzo potencjalny klient jest zainteresowanym Twoim produktem, to - jak my wszyscy - jest w ciągłym biegu i zapamiętuje tylko część informacji, które do niego docierają.


    2024-07-26

    Sylwia Cerecka

  • customer service

    Jak prowadzić dobry helpdesk?

    Pierwszy krok już za Tobą - ktoś właśnie kupił Twój produkt. To jednak dopiero początek. Aby utrzymać starych klientów i zdobyć nowych musisz zadbać o zadowolenie każdego użytkownika.


    2024-07-19

    Sylwia Cerecka

Sprawdź bezpłatnie pełne możliwości Fakturowni!

Testuj za darmo przez 30 dni. Bez opłat instalacyjnych i długoterminowych zobowiązań.

Sprawdź za darmo
v
Masz pytania? Kliknij - oddzwonimy
do Ciebie w 30 sekund.